TISZA-TÓ TISZAFÜRED HORGÁSZ PORTÁL

Csónakos Páros Pergető Világbajnokság 2012

Ukrajna Kherson Dnyeper-delta

105 resize

2012-ben lehetőségünk adódott, hogy mi is képviselhessük Magyarországot a Pergető Világbajnokságon, amit a 2011-es Országos Pergető Bajnokságon elért eredményeinkkel érdemeltünk ki. A magyar pergető válogatottat Szarvas Zoltán szövetségi kapitány, Gégény Viktor- Zimány Ferenc, Antal Gábor- Csörgő Milán, Varga Pál- Tarsoly Mihály párosok alkották.

A versenyről tudni kell, hogy két edzés-,valamint két versenynapból állt. A értékelés az itthonihoz hasonlóan a kifogott halak hossza alapján történt. Annyiban tért el az itthonitól, hogy fajonkénti minimum limit volt előírva. Ez csukánál 40cm, süllőnél 47cm. A helyszín halairól sokat elárul, hogy a minimum limit sügérnél 30 cm, kősüllőnél pedig 47 cm volt!

2012. Október. 2.án kedden reggel indultunk Gyöngyösről a többiekkel útközben találkoztunk Nyírtelken. Két autóval és két csónakkal vágtunk neki a nagy útnak. Oda felé a rövidebb utat választottuk, ami 1300 km. A minősége borzasztó, ami azt jelenti, hogy 50 km/h átlaggal tudtunk haladni. Szerdán 11 órakor 26 óra utazás után érkeztünk meg a fő bázisra, a mi szállásunk onnan kb. 10 km-re volt.

073 resize

Üdvözöltük a már ott tartózkodó csapatokat. A világbajnokságon 13 ország válogatottja vett részt, akik közül, mint kiderült 11-en voltak már kint tréningezni. Egyedül Magyarország és Dél-Afrika nem jutott ki korábban edzeni, itt már tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk. A gyors ismerkedést követően az egyik szervező átkísért minket a szállásunkra. Megebédeltünk aztán elfoglaltuk a szobákat és kipakoltuk a cuccainkat.

005 resize

Egy három, és egy négyágyas szobát kaptunk, ami mindennel fel volt szerelve, amire szükségünk lehetett. A vízre nem lehetett kimenni, így a délutánt a pihenéssel és beszélgetéssel töltöttük. Csütörtök reggel 6-kor keltünk, mosdás, reggeli és már mentünk is a főbázisra. A csónakok lerakása után megkapta minden csapat az ebédjét, amit mindenki a vízen fogyasztott el.

079 resize

A kikötőt 7óra 30 perckor lehetett elhagyni és 4 óra 45 perckor vissza kellet érni! Ezt szigorúan vették a rendezők, aki nem ért vissza annak pontlevonás járt. Két csónakot a helyszínen béreltünk, így 4 csónakkal indultunk az első edzésre. A versenypálya két ágból állt a főágból és egy mellékágból. A víz mélysége 1 és 9 méter közötti, átláthatósága 2-3 méter, szélei végig náddal voltak övezve. Az első napot úgy terveztük, hogy egy helyen nem töltünk sok időt, mert a pálya nagyon hosszú volt (kb 15 km) így eleve kevés esélyünk volt a 2 edzésnap alatt átfésülni az egészet. A fő ágat 2 csónakkal horgásztuk, az egyikben Viktor és Feri a másikban pedig mi voltunk.

100 resize

A mellékágat Pali és Misi valamint Zoli! Viktorékkal egymással párhuzamosan csurogtunk így közben cb rádióval tudtuk tartani a kapcsolatot. Minden csónakban volt halradar a meder pontos felmérésére, ami úgy nézett ki, hogy a nád előtt 1 méterről tört le 2.5 méterig ami teljesen fel volt nőve hínárral, aztán volt még egy törés 4.5 méterig, itt már tiszta volt az alja és innen szépen mélyült 9 méterig. Azt már az előzetes tájékozódás során megtudtuk, hogy ezen a szakaszon nem érdemes a balinnal és a süllővel próbálkozni. Ettől függetlenül megpróbáltuk a balint, de bebizonyosodott, hogy a hír igaz, senki nem fogott belőle. Ezek után ráálltunk a víz két fő halára a csukára és a sügérre.

168 resize

A második törésen, a hínár előtti tiszta részen horgásztunk. A nap során rengeteg csalit kipróbáltunk, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbbet. Sügért kis guminkkal, 2-3 cm-es twisterekkel és halakkal, 3 grammos jigekkel tudtunk fogni. Itt kiderült, hogy nem kamu a minimum limit, hisz 20-29 cm közti egyedeket tudtunk fogni, de beesett néhány 20 cm körüli vörösszárnyú is, amik bár nem volt értékelhetőek a verseny szempontjából, de szépek voltak. A kisebb csalik mellett próbálkoztunk nagyobb, 7-8 cm-es gumikkal (fehér, zöld sárga fekete és vegyes színekben), 5-7 grammos jigekkel, különböző méretű kanalakkal, körforgókkal és több fajta woblerrel. Gumira volt néhány gyenge kapásunk, amik sajnos nem akadtak meg, de a gumiban maradt fognyomok alapján csukák lehettek. Viktorék közben találtak egy kb. 300 méteres szakaszt, szintén a hínár előtti törésen, ahonnan sikerült fogniuk két csukát és több kapásuk is volt 5 grammos fejjel, 7 centis fekte-zöld gumihalra. Paliék és Zoli a mellékágon több csukát, elmondásuk szerint 16-17db fogtak, szintén 7-8 centis gumikkal. Az első edzésnap tapasztalatai átbeszélve kialakítottunk egy stratégiát, ami alapján kizártuk a sügért (nem sikerült az edzésnapont értékelhető méretűt fogni), illetve szűkítettük a csalikat. ennek megfelelően a második edzésnapnak főként 7-8 cm-es gumikkal vágtunk neki és a csuka volt a fő célpont. Megint nagy területet jártunk be 4 csónakkal. Az előző naphoz képest annyi különbséggel, hogy sajnos Paliék motorja az első nap megadta magát és nem sikerült életre kelteni, ezért a második napon a flottánkban már három bérelt csónak volt. A nap folyamán Viktoréknak és Paliéknak sikerült csukát fogniuk, összesen 6 darabot. Nekünk is volt több kapásunk, illetve akasztásunk is, de megfogni nem sikerült őket. Nehéz volt belőni, hogy ez a mennyiségű hal, vajon mire lesz elég, mert a nagy vízfelületen szinte alig láttunk más csapatokat, a kikötőben esténként is nagy volt a titkolózás.

.075 resize

Az edzésnapok eredményei alapján a szövetségi kapitány úgy döntött, hogy a versenynapokon mindhárom csapat versenyezni fog. Minket megkérdezett, hogy vegyes párosban, vagy a párok megbontása nélkül, melyik nap akarunk indulni. A kérdés egy kicsit meglepett bennünket, mivel nem a tartalék csapatot alkotta a párosunk. De a csapategység miatt nem akartuk a feszültséget növelni, mi úgy döntöttünk, hogy a második versenynapon indul a párosunk. A második edzésnap végén elérkeztünk a VB hivatalos megnyitójához. A megnyitó színvonalasra sikerült.

113 resize

A csapatok bemutatásán túl több táncos csoportok és zenekar is fellépett, este 8 órakor pedig egy gazdag svédasztalos vacsorán vehettünk részt. Az első versenynapon a Gégény-Zimány és a Varga-Tarsoly csapat szállt csónakba. Nekünk közben lehetőségünk adódott, hogy egy csónakkal kimehessünk a pályán kívülre edzeni. A mi tapasztalatainkat is szerettük volna megosztani a két versenyző párossal, csak nem igazán sikerült kapcsolatot teremtenünk velük. A verseny közepe táján jöttek az első hírek. Viktoréknak egy darab értékelhető haluk volt, Paliéknak még nem volt értékelhető haluk. Minket is lesújtottak az információk, mivel az edzésnapok fogásai alapján, több halat sejtettünk.

251 resize

MI sem tudtunk az edzésünk alapján hasznos információkat szolgáltatni a részükre. A komunikáció továbbra is akadozott a csapatok között, így csak a versenynap végén tudtuk meg a tényleges fogásokat. Viktorék az első edzésnapon megtalált helyen 3, Paliék a mellékágon 2 csukával zárták a napot, ami külön-külön a 13. és a 15., összetettben pedig a 8. helyre volt elég. Itt is egyértelművé vált, hogy mennyit jelentett a többieknek a korábbi tréningezés, hisz volt olyan csapat, aki már az első nap 15 db csukát fogott. A második napnak a Gégény-Zimány, illetve az Antal-Csörgő páros vágott neki. Viktorék a bevált helyen, mi pedig a mellék ágon horgásztunk. Ismét nem volt szerencsénk, mert a csukák, amiket fogtunk nem érték el a 40 cm-t, így a verseny szempontjából nem voltak értékelhetőek. A verseny vége felé átmentünk mi is a főágra Viktorék alá, ahol sikerült egy jó 60 centi körüli csukát akasztanunk, ami a csónak mellett egy méterrel ment el. Viktorék a második napot további 3 csukával zárták.

195 resize

AZ edzésnapok tapasztalatainak megfelelően az összes halat gumihallal fogtuk a törésről. Összetettben így sikerült megőrizni a 8. helyet, ami a csapatunk számára a végeredményt jelentette. A verseny után megszűnt a titkolózás így megtudtuk, hogy az élcsapatok még nagyobb 15 grammos jiggel szerelt, gyorsan húzott gumikkal horgásztak. Érdekessége volt még ennek a technikának, hogy a full hínárral benőtt törést kellett, igen agresszívan horgászni a túlsúlyos csalikkal. Az ünnepélyes záróünnepségre buszokkal szállítottak mindenkit egy 20 km-re fekvő városba, Khersonba.

227 resize

Az eredményhirdetés a megnyitóhoz hasonlóan jól szervezett volt. A dobogóra első helyen Ukrajna, második helyen Lengyelország, a harmadikon pedig Oroszország csapata fért fel. Nekünk a 8. helyünkkel Fehéroroszország, Dél-Afrika, Kazahsztán, Csehország és Írország válogatottját sikerült magunk mögé utasítanunk.

.236 resize

256 resize

A VB utolsó momentuma egy nívós étteremben elfogyasztott több fogásos vacsora volt élő zenével és jó hangulattal. Másnap ébredés után, gyors pakolást követően indultunk haza egy hosszabb (1560 km-es), de jobb minőségű úton, amin végül másnap este érkeztünk meg Gyöngyösre. Kívánjuk minden versenytársunknak, hogy legalább egyszer jussanak el a Világbajnokságra, mert maga a részvétel is óriási élmény!

Köszönjük a támogatóinknak, hogy segítettek minket a világbajnokságra való felkészülésben, és kijutásban!

Támogatóink:

076 resize

147 resize

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.

Pontos idő

Indulás: 2007-03-13

Üzenő fal

Időjárás előrejelzés

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak