TISZA-TÓ TISZAFÜRED HORGÁSZ PORTÁL
Menü
 
Szolgáltatásaink
 
Képtár
 
Hasznos linkek
 
Kapcsolat

Városi Kikötő-Csónak-, lakóhajó bérlés:

Madárrezervátumi csónaktúrák:

Elek Gyula - Elekné Ági

06/30/568 1945

lakohajok@gmail.com

www.varosikikoto.hu

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Partnereink

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Hírek Írások Hozzászólások

Viharjelzés esetén követendő magatartások

2011.06.07. 07:30, varosikikoto

Viharjelzés esetén követendő magatartások:

 

A Tisza-tavon a viharjelző rendszer egyenlőre 2 állomással (Poroszlón a Csicsman kikötő bejáratánál és Abádszalókon a Nagykunsági Főcsatorna zsilipjének ÉNy-i sarka) 2011. június 1-től augusztus 31-ig 08.00 és 20.00 óra között tesztüzemben működik. Viharjelzés kiadására az Országos Meteorológiai Szolgálat (továbbiakban OMSZ) jogosult. Az OMSz a jelzést a vihar előtt 0,5 – 1,5 órával adja ki, így a jelzés kiadását követően van idő a felkészülésre. Viharjelzés esetén az alábbi magatartásokat javasoljuk:

I.       fokú viharjelzés: (40-60 km/h sebességű szél esetén):

Jelzés:      percenként 45 sárgafényű felvillanás

Az előírások alapján a parttól számított 500 m-en túl fürdőzni, fürdőeszközzel, illetve csónakban közlekedni, illetve tartózkodni Tilos!

 

II.    fokú viharjelzés (60 km/h sebességet meghaladó szél esetén):

Jelzés:      percenként 90 sárgafényű felvillanás

Az előírások alapján a fürdőzőknek és a csónakosoknak a vízen tartózkodni Tilos! Ekkor már vitorlás sporteszközzel és vitorlás kishajóval is veszélyes a vízen tartózkodni.

 

A Tisza-tavon a vízterület szabdaltsága miatt az 500 m-es meghatározás nehezen értelmezhető, azonban a szabdaltság különösen veszélyes helyzetet is teremthet, ha egy viszonylag biztonságos, szélvédett területről egy védtelen területre érünk át. A fentiek miatt ne várjuk meg a vihar kitörését, hanem már a viharjelzés észlelésekor a vízi járművön tartózkodók – még az úszni kiválóan tudó személyek is – haladéktalanul vegyék fel a mentőmellényeket, a vízi jármű terhelését (a járműben tartózkodó személyek és tárgyak megfelelő elhelyezésével) gondosan osszák el a jármű stabilitása érdekében. A kikötőbe való visszatérést csak abban az esetben javasoljuk, ha biztosak vagyunk abban, hogy fél órán belül még oda érhetünk. Egyéb esetben a nyílt vízterületen tartózkodó személyek igyekezzenek a legközelebbi biztonságos szárazulathoz (szigethez, parthoz) közelíteni, értesítsék a kikötőst, tájékoztassuk helyzetünkről és arról, hogy hol kívánják a vihart átvészelni. A szél erősödése esetén minden vízi járművel célszerű a legközelebbi helyen biztonságos módon kikötni. A kikötés után a vízi járműből szálljunk ki és keressünk egy biztonságos védett helyet, lehetőleg ne egy magányos fa, hanem facsoport védelmét keressük. Semmi esetre se – a vihar elhúzódása esetén se – próbáljunk meg önállóan visszatérni a kikötőbe, amennyiben ez szükséges, akkor inkább kérjük a vízirendészet, vagy a vízimentők segítségét, pontos helymeghatározással. Ha a területet kevésbé ismerjük a helymeghatározása során törekedjünk olyan tájékozódási pontok megadására, ami segítheti a pozíciónk minél pontosabb meghatározását.

A Tisza-tó jellegéből adódóan vihar idején rövid amplitúdójú, de magas hullámok keletkeznek, ami nem csak az emberi erővel hajtott vízi járművekre veszélyesek, hanem a motorral hajtott, de rövid testű (6-6,5 m testhosszúságú) hajókra is, különösen rossz súlyelosztású, illetve túl-, vagy alulmotorizált jármű esetén.

 

A fentieken túl javasoljuk, hogy elindulás előtt minden esetben tájékozódjanak a várható időjárási viszonyokról, ha az előrejelzés alapján 40 km/h-t meghaladó szelet jósolnak, lehetőleg ne szálljanak vízre, vagy ha mégis, akkor maradjanak a kikötő közvetlen térségében. A kikötőben minden vízreszálláskor hagyják meg elérhetőségeiket, az esetleges várható pozíciójukat és visszatérési idejüket, valamint gondoskodjanak arról, hogy a moboiltelefon készülékük vízmentes és felúszó legyen (pl. nejlon zacskó, aqapack, stb.), az elsodródás elkerülése érdekében rögzítve legyen.

 

Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság

2 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
2011.07.11. 07:43
Toto

Van igaza ladiknak. Sokszor én is azért nem indulok neki, mert félő hogy gond lehet, de jöttem már ki úgy, hogy 5 percen múlt, hogy nem méteres hullámokban csónakáztam.

De ami tény, és való, hogy sajnos a magyar ember nagy része nem tud viselkedni, és ez a vizen is kijön.

Akinek van pénzenagyobb motorra, vizsgára, ezerrel száguldozik.

Örülnék ha az alsó határ mondjuk 10 Le lenne, és a rendőrök kicsit jobban figyelnének a száguldozókra.

De ez csak álom :(

2011.06.11. 23:47
ladik

"A Tisza-tó jellegéből adódóan vihar idején rövid amplitúdójú, de magas hullámok keletkeznek, ami nem csak az emberi erővel hajtott vízi járművekre veszélyesek, hanem a motorral hajtott, de rövid testű (6-6,5 m testhosszúságú) hajókra is, különösen rossz súlyelosztású, illetve túl-, vagy alulmotorizált jármű esetén."

Itt üt vissza az az álltalam és még sok más horgász álltal kifogásolt rendelkezés ami leszállította a csónakmotorok vzsgakötelezettségét 125cm3-re,ill 4-5 Le -re.

Sokszor kivántam már a rendelkezés kiagyalójának,hogy alsószélben, D-Dny-i,jöjönki a fűzfásról a sarudi kikötőbe!

A mindenáron való pénzlenyúlás életveszélyes is lehet!

De ki törődik ezzel??

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 1 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Pontos idő
 
Pergetőversenyek
 
Kvóta
Lezárt szavazások
 
Hírek Írások Hozzászólások
Friss bejegyzések
2024.11.20. 10:08
2024.11.20. 10:06
2024.10.01. 20:48
2024.10.01. 20:42
2024.10.01. 20:40
2024.05.17. 14:20
2024.01.17. 09:54
2023.11.28. 13:44
2023.11.02. 19:16
2023.06.28. 19:41
Friss hozzászólások
 
Számláló
Indulás: 2007-03-13
 
Üzenő fal
 
Időjárás előrejelzés

 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?