TISZA-TÓ TISZAFÜRED HORGÁSZ PORTÁL
Menü
 
Szolgáltatásaink
 
Képtár
 
Hasznos linkek
 
Kapcsolat

Városi Kikötő-Csónak-, lakóhajó bérlés:

Madárrezervátumi csónaktúrák:

Elek Gyula - Elekné Ági

06/30/568 1945

lakohajok@gmail.com

www.varosikikoto.hu

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Partnereink

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Hírek Írások Hozzászólások

Közlemény a Tisza-tó jövő évi horgászrendjével kapcsolatban

2014.10.31. 12:58, varosikikoto

KÖZLEMÉNY!!!

Tisztelt Horgásztársak!

Azzal a kéréssel fordulok most hozzátok, hogy a Tisza-tó jövőjéről fogalmazzuk meg véleményeinket, észrevételeinket. A horgászok részéről a Tisza-tavi Sporthorgász-hoz és egyesületünkhöz beérkezett egyes igényekről, amely a tározó horgászati lehetőségeit és halállományát kellő mértékben védené, ezzel fenntarthatóvá tenni a Tisza-tavi horgászat és a horgászturizmus hosszú távú fejlődését.

 

 

 

A szavazást a tervezett kvóta változtatásról lezártuk. 

Amint az látszik érdekesen alakult, nem gondoltuk hogy a horgászok többsége önként lemondana  eddig élvezett jogairól a Tisza-tó és

a halállomány jövőjének  érdekében.

Még nem tudjuk pontosan hogy mi a döntés a 2015.év horgászrendjéről,de állítólag megszületett.

Amint hivatalosat tudunk közzétesszük.

Megszületett 2015. évi Tisza-tavi horgászrend>>>>>>>>>>

Információink alapján a Tisza-tavi Sporthorgász az alábbi horgászrend módosítással kívánja megoldani ezt:
Az igazságosabb elosztás érdekében olyan horgászrend szükséges, ami a helyi és az idelátogató vendéghorgászok számára egyaránt lehetőséget biztosít a szabadidő kellemes eltöltésére és az élményekkel teli halfogásra. Az elképzelés szerint naponta 2+1 napi darabszám korlátozással védett halat / nemes hal / lehetne megtartani naponta, de 1 héten maximum 7 darab / az egyéb őshonos és idegenhonos halfajokra továbbra sem lenne az eredetitől szigorúbb korlátozás / nemeshalat lehetne elvinni a vízpartról. 
Az eddigi tapasztalatok alapján ez a szám nem haladja meg a horgászok jelentős részének jelenlegi fogási adatait, így részükre amúgy sem vagy csak alig jelentene korlátozást. Azonban megoldást jelenthetne a bizonyos időszakokban kialakuló rendkívüli halsűrűségek idején fellépő "húshorgász" jelenségek ellen. / pl. kisvízes időszakban Dühös-lapos vagy az élő Tisza egyes részei. /
Egyesületünk kiáll az elképzelés mellett és továbbra is támogatja a halfogyasztást országunkban, véleményünk szerint ez a 7 darabos heti határ erre bőven lehetőséget nyújt, de mindenkinek meg kell érteni, hogy nekünk csak ez az egy Tisza-tavunk van, amit kötelességünk megvédeni az utódainknak, a jelen és a jövő horgászainak.
Azt hiszem, hogy nagyjából mindenki tudja, aki ezt a vízterületet járja és felelősen el tudja dönteni, hogy a jövőben a fent leírtakhoz hasonló esetek ne történhessenek meg. 
Megkérlek benneteket, hogy egy kicsit gondolkozzatok el ezen a dolgon, nézzétek át a fogási adataitokat, beszélgessetek el róla és írjátok meg véleményeiteket, észrevételeteket illetve azt, hogy a közös hosszútávú cél érdekében mennyire tartjátok elfogadhatónak a tervezett új horgászrendet. Észrevételeiteket, véleményeiteket természetesen továbbítani fogjuk a Sporthorgász felé. 
Nem szeretném, ha veszekedés lenne vagy akár sárdobálás, de mindenkinek számítunk a véleményére, észrevételére és javaslataira.

Barátsággal: Szepesi ImreTisza-Tavi Sellő Horgász Egyesület elnöke

298 hozzászólás
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
Utolsó hozzászólásokÚjabbak 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 KorábbiakLegelső hozzászólások
2014.11.11. 19:42
vwinnie

Igen járunk. Olyan vízre például, ahonnan semmit nem lehet elvinni, csak ha kifizeted - mégis mindig tele van, mert sok és nagy halat lehet fogni. Vagy ott van Békés megye, ahol keszegfélékre 15 centi méretkorlát van: ettől talán kevesebben horgásznak ott?


2014.11.11 18:52
lacko

„ Kérdésem :jártok máshova is horgászni a tiszán kivül ill máshova is van éves engedélyetek?Azét kérdezem mert mivel én majd 100 km távolságrol járok le és van éves engedélyem a Tisza tóra,és méskova is olyan maszek tavakra.Ott anno 10 éve még db szám korlátozással kezdték,majd rájötek jobb a suly korlátozás,majd vérszemet kaptak akkor a heti kvota bevezetése,most ott tart a dolog hogy valahol az 5 kg nagyobb pontyot valahol a 55 cn nagyobbat nem viheted el,és a keszeg 20 cm a méret korlátozás.Eredmény vegetálnak a maszekok,ahelyet hogy halparadicsom lenne!Elnézést nem szeretnék tippet adni a Sort Horgász Kft nek a jövőre.

2014.11.11. 18:52
lacko

Kérdésem :jártok máshova is horgászni a tiszán kivül ill máshova is van éves engedélyetek?Azét kérdezem mert mivel én majd 100 km távolságrol járok le és van éves engedélyem a Tisza tóra,és méskova is olyan maszek tavakra.Ott anno 10 éve még db szám korlátozással kezdték,majd rájötek jobb a suly korlátozás,majd vérszemet kaptak akkor a heti kvota bevezetése,most ott tart a dolog hogy valahol az 5 kg nagyobb pontyot valahol a 55 cn nagyobbat nem viheted el,és a keszeg 20 cm a méret korlátozás.Eredmény vegetálnak a maszekok,ahelyet hogy halparadicsom lenne!Elnézést nem szeretnék tippet adni a Sort Horgász Kft nek a jövőre.

2014.11.11. 18:06
nalexsanderhoho

Igazad van kedves Palesz!Ezt a kérdést valóban nem a Kádári technikával kellene tárgyalni csakúgy bedobni a köztudatba,hanem közgyűlést kellene tartani!Ami eddig kiderült,az hogy nem igazán érdekli a horgászok véleménye a rendeletet megalkotni és támogató prominens személyeket.Nem azért mondom mert engem ez az ügy jelentősen érint,vagy mert nem értek egyet bizonyos szigorítással.A heti kvóta nem jó ötlet!Helyete mást javasoltam kíváncsi vagyok a reakcióra.


2014.11.11 17:37
palesz

„ URAK !

MEGJELENT EZ A KÖZLEMÉNY MÉG VALAHOL? VAGY CSAK EZEN A VILÁGSZÍNVOLANÚ MILLIÓK LÁTOGATTA OLDALON?Nem az oldalt akarom bántani,:-) csak szerintem ha annyira érdekelne valakit mit is gondolunk akkor ennek kicsit nagyobb nyilvánosságot adna!!

2014.11.11. 17:53
nalexsanderhoho

Tisztelt vwinnie! ! Tegyük félre a személyeskedést!Amint a régebbi írásaimat biztosan olvashattad akkor tudnád,hogy soha nem írtam azt hogy az én családomnak szüksége lenne napi 5 halra.Sőt szinte horgászni is alig horgászok max egy év ben 2-3 hetet összesen.A halat meg sokszor vissza is engedem.Tehát ez egy csúsztatás volt a részedről is és a fusimisi részéről is.Amit viszont már írtam és jelzem most is a heti kvóta nem jó ötlet mert valaki csak ilyen keveset vagy kicsit többet horgászik.Az éves kvóta elfogadható lenne és döntse el mindenki hogy azt  mikor használja ki az eddigi napi 5 tehát 3+2 hal rendszerével.Egyébbként én max 200-300 halat írtam egy évre.Ez még kevesebb is mint az általad írt 364db.Azt is írtam hogy a fogási napló kijátszható módosítani kellene rajta,erre lenne ötletem.A törvény nem tiltja a vízterületen +1  egyedi fogási naplo vezetését.A fogási napló elhagyássa engedély felfüggesztésével kellene szankciónálni.A  többi tennivalót észrevételt amivel tovább lehetne védeni a halállományt meg már írtam csak arra nem reagált érdekes módon senki.Üdv!


2014.11.11 08:44
vwinnie

„ Azt már látom, hogy érdemi vita nem lesz közöttünk, mert az valahogy nem megy neked. Néhány dologra azért még reagálnék:

1. még mindig nem válaszoltad meg azt az egyszerű kérdést, hogy mi szükséged van a jelenlegi kvótában elvihető halmennyiségre. Ugyan írtál alapjogokról, meg arról, hogy ha nincs öt hal naponta, éhen hal a család, de ugye ezt te sem gondolod komolyan?

2. a külföldi példámra azt írod, hogy de bezzeg a külföldi fizetések. Most akkor megint visszajutunk oda, hogy ha ki kell fizetni egy évre 26e forintot, akkor azért szerinted neked jár napi 5 nemeshal, meg a 10kg keszeg? Én voltam az az idióta, aki egyszer már levezette azt neked, hogy elméletileg ( tudod, szövegértelmezés!!!) az 365 x 5 =  1825 db nemeshal. Nem mondtam, hogy ennyit fogsz, vagy fog bárki más, csak azt, hogy ennyit tesz lehetővé a kvóta. Ezt tervezik most csökkenteni 52 x 7 = 364 darabra. Ennek a 364 db nemeshalnak az értékét számoltam darabonként 800 forinttal, így jött ki a 291000 forintos halérték (ami ugye nagyon nem reális, mert egy kettes ponty, vagy egy ugyanakkora harcsa jóval többet ér). Ennyi halat nyilván nem fogsz egy évben, de ha csak a tizedét megfogod, ezzel a pongyola számítással is pénzednél vagy, ha neked ez ilyen fontos. Onnan minden egyes plusz fogott nemeshalat "ajándékba" kaptál.
Amúgy gyanítom, hogy akinél létfontosságú, hogy hal kerüljön az asztalra, az a süllő/harcsa/ponty kergetés helyett a biztosabb keszegezést fogja választani és akkor naponta tehet 10 kg halat a családi asztalra.

3. a skandináv példáddal is vannak bajok, több is. Először is, ha csak Svédországot vesszük, nem is teljes Skandináviát, az egy Magyarországnál ötször nagyobb területű ország, irdatlan mennyiségű vízzel, tengerrel és erre a területre-vízre-halra jut nem egészen 10 millió lakos, igaz, rengetegen horgásznak.
Ami pedig a szabályokat illeti:
A horgászás a tengeri vizeken, valamin az öt legnagyobb tóban (Vannern, Vattern, Malaren, Hjalmaren és Stor) díjmentes. Engedélyek a magánterületeken kötelezők, ám ezek vannak  többségben. A méret, valamint a fogási korlátozások főleg a lazacfélékre és a csukára vonatkoznak, bár némelyik tavon ez a tilalom más fajokra is kiterjed. Általában a „no kill” szabály alá eső horgászhelyeken kívül csak az azonnali fogyasztásra szánt hal kifogása a megengedett. Etikátlan az tartósításra vagy fagyasztásra szánt a nagy mennyiségű hal elvitele.

Szóval rengeteg víz, döbbenetes halbőség és mégse támogatott az aránytalanul sok hal elvitele...

 

2014.11.10 20:04
nalexsanderhoho

„ Csak halkan jegyzem meg,hogy a tőlünk nyugatabbra levő országokba a fizetések nem állnak arányban a magyar fizetésekkel.Ezért ott megtehetik intenzíven telepített vizeken a sokszoros felárat is elkérni.Mint ahogy van ez magyarországon is.Azonban A tisza tó nem tartja meg a halat befolyik kifolyik a víz a halakkal együtt.Természetes vízterület.És még egy apropó pl a skandináv országokban van egy olyan is hogy csak az intenzív magán tulajdonú vizekre kell engedély.Amúgy ingyenes mindenhol.A lazacos vizek fizetősek kb 3500ft értékért 5 db-halat el lehet vinni.A tengeri horgászat ingyenes max 5db hal fogható per nap egy fajtábol is..Aki pedig magyarországon ilyen intenzív lavorban akar horgászni akkor menjen oda és garantált a gyerek játék neki.A tisza tó nem szabad hogy ilyenné váljon! ja igen találkoztam kint becsület kasszás horgász tóval is!Miről is beszélsz cimbi?


2014.11.10 14:56
vwinnie

„ nalexsanderhoho,

csak halkan jegyzem meg, hogy a világnak azon részein, ahol némiképp fejlettebb a horgászetika mint nálunk, számos olyan horgászvíz van, ahol nagyon kemény pénzekért lehet nagyon szigorú szabályok mellett C&R módon horgászni, mégis rengeteg horgásztúrista látogatja őket.

 


2014.11.10 14:42
nalexsanderhoho

„ Értelmező kéziszótárt ajánlasz nekem barátom.Pedig neked kelene.Te is a horgászokból élsz.Csak nem fogod fel hogy magad alatt vágod a fát ha a horgászok majd nem vesznek engedélyt lealkonyul a horgász turizmus,és nem szalad a szekér másképp látod majd.A kvóta rendszer abszurd és szar.A halak védelmében mást kell kitalálni.A tüzet nem benzinnel kell oltani!A horgászok nagy része fel van háborodva ezen a spekuláción.A hal lopások száma meg fog nőni.Ezt lehet ezzel elérni.Minden horgászt arra bíztatok hogy ne higgye el amit írsz mert alattomos és ne támogassa ezt a rendeletet.!Ja és teszem ezt úgy hogy évente alig 2-3 hetet horgászok. 


2014.11.10 14:19
fusimisi

„ A csúsztatás pedig azt jelenti ebben az esetben, amikor egy szövegkörnyezetből kiragadsz egy mondatot, aminek jelen esetben más értelme van, ha látod a teljes tartalmat. Látom ezt sem érted.

2014.11.11. 17:37
palesz

URAK !

MEGJELENT EZ A KÖZLEMÉNY MÉG VALAHOL? VAGY CSAK EZEN A VILÁGSZÍNVOLANÚ MILLIÓK LÁTOGATTA OLDALON?Nem az oldalt akarom bántani,:-) csak szerintem ha annyira érdekelne valakit mit is gondolunk akkor ennek kicsit nagyobb nyilvánosságot adna!!

2014.11.11. 17:17
nalexsanderhoho

Nem kéne ez a langyos személyeskedés! A horgászok többsége nem támogatja a javaslatot! Csináljunk nyílvános közgyűlést!Szavazzák meg ezt a kérdést a horgászok!Ez lenne a tisztességes!I IQ kérdésben nem szeretnék tárgyalni egy lelki szegény emberrel!Egyébbként ha megtanulnál végre magyarul sehol nem írtam hogy az én családomnak szüksége van 5db halra.IQ bajnok.


2014.11.11 08:48
fusimisi

„ A kormány, pont ma deklarálta az ENSz jóváhagyásával a napi 5db nemeshalhoz való jogot, hogy ennek a nyalexsándornak mindig igaza van, Mst olvastam a híradásokban, hogy az IQ Nuku szövetség, kitüntetésben részesít. Mindenki nevében gratulálok.

2014.11.11. 16:11
palesz

És a főőőőő mondatot ki is hagytam, az aggitáció csúcsát!!!

Nem állítom, hogy minden rendben és a Kht csupa jó döntést hoz, de szerintem nagyságrendekkel jobb gazdája a víznek, mint a MOHOSZ volt.

Semmivel nem jobb ugyan olyan szar,senkiházi banda mina MOHOSZ,csak itt kevesebb zsebbe vándorol a pénz.Hozzánemértők,vagy ha nem akkor tesznek nagyban a vízre ...ívás időben mozgatom a vizet 30-40 centivel???? És tudom hogy nem ő mozgatja de azért van némi felelőssége nemde? És még hosszan sorolhatnám,de sok pecás itt már apránként meg írta mennyire is foglalkozik a kezelő a vizzel!!!!!  :-)

 

 

2014.11.11. 16:04
palesz

No elérkeztünk a büvös mondatokhoz.....de szerintem nagyságrendekkel jobb gazdája a víznek, mint a MOHOSZ volt   

Senki nem kérdezte!! Főleg egy olyan mondat után hogy...Másrészt lehet azt hinni, hogy a fenntartó mindenféle elemzések, vizsgálatok és gazdasági megfontolásokat mellőzve egyszerűen csak "tovább akarja sarcolni" a horgászokat, de azért én ezt nem tartom túl valószínűnek

Megint vezetitek a jónépet az orránál fogva,nyomjátok a számokat,szórjátok az igét!
Szeretitek hallani a saját hangotokat az biztos,csak már ualmasak vagytok!
Ha nem tudja valaki felfogni,hogy elöszőr meg kellene védeni a vizet a helyi becsületes,és a nem helyi,de mindenki által ismert húshorgászoktól,akkor gyenge az elméje,vagy fizetést kap az itteni marha komunikációért!!!
Majd utána kvótázzunk,és unalmas már ez a ennyi a jegy meg annia hal ára,senki nem tud egy megbízható adat sor akkor mi alapján számolgatto?
Hajtjátok a KFT malmára a vizet ez tisztán látszik,mert ember magától nem lehet ennyire naív!!!
2014.11.11. 15:50
vwinnie

Így van. Próbáltam is számokkal érvelni, amit az ellenző hozzászólók egyike se tett meg eddig.
Másrészt lehet azt hinni, hogy a fenntartó mindenféle elemzések, vizsgálatok és gazdasági megfontolásokat mellőzve egyszerűen csak "tovább akarja sarcolni" a horgászokat, de azért én ezt nem tartom túl valószínűnek. Nem állítom, hogy minden rendben és a Kht csupa jó döntést hoz, de szerintem nagyságrendekkel jobb gazdája a víznek, mint a MOHOSZ volt.

A Kht oldaláról is megszólalhatna itt valaki és felsorolhatná a saját érveiket, esetleg számokat, költségeket is felsorolhatna, hogy világosabban lássunk.


2014.11.11 15:13
67mano

„ Nem, de számokkal mindent ki lehet fejezni, míg sima szöveggel lehet hablatyolni , amíg víz van a Tiszában.

2014.11.11. 15:13
67mano

Nem, de számokkal mindent ki lehet fejezni, míg sima szöveggel lehet hablatyolni , amíg víz van a Tiszában.

2014.11.11. 12:32
vwinnie

Közgazdász vagy? :D


2014.11.11 12:28
67mano

„ 50 kg halat, hogy jobb legyen a statisztika.

A balatoni adatokból is látszik, hogy a sok halat elvivők , és beírok az összhorgászlétszám töredéke.

Pareto elv itt is müködik.

Megkérdezném azokat, hogy mit kezdenek annyi hallal... vagy mégsem :-( .

A lényeg legyenek adatok: miből mennyit , mikor , hányan...stb adatokkal.

Ki lehet mutatni, hol van kiugrás a diagramban.

Üdv.

Görbüljön.

 

2014.11.11. 12:28
67mano

50 kg halat, hogy jobb legyen a statisztika.

A balatoni adatokból is látszik, hogy a sok halat elvivők , és beírok az összhorgászlétszám töredéke.

Pareto elv itt is müködik.

Megkérdezném azokat, hogy mit kezdenek annyi hallal... vagy mégsem :-( .

A lényeg legyenek adatok: miből mennyit , mikor , hányan...stb adatokkal.

Ki lehet mutatni, hol van kiugrás a diagramban.

Üdv.

Görbüljön.

 

2014.11.11. 12:24
67mano

Vwinnie,

nyilván vannak számadatok visszamenőleg azóta, amióta kezelője a TT-nek a Kht.

Ezek alapján lehet matekozni, ami jó, mert számok nélkül semmit se érnek az érvek ellenérvek.

Általában senki nem szokott még beírni vagy 5

2014.11.11. 12:01
vwinnie

Bocsánat, a bemásolt rész alig látszik:

A fogási naplók adatai alapján a következő adatokra derült fény: 2013-ban az összes halfajt tekintve 866 fő (az összes horgász 2,2 %-a) összesen 144 013 kg-ot fogott, amely az összes horgász fogásának a 23%-a. Ugyanezt megvizsgálva csak a ponty esetében: 371 fő (az összes horgász 0,9%-a) összesen 62 746 kg pontyot fogott, amely az összes horgász fogásának a 19%-a. A második legnépszerűbb süllő esetében pedig: 68 fő (az összes horgász 0,17%-a) összesen 7595 kg süllőt fogott, amely az összes horgász fogásának a 13,5%-a.


2014.11.11 11:58
vwinnie

„ Szia,

nem is állítottam, hogy bárki végighorgászná az évet. Csak próbáltam az éves jegy ára és a belőle jelenleg, de akár a csökkentett kvótával is elvihető halmennyiség értékének aránytalanságát megmutatni.
Az egész ötlet amúgy a balatoni elképzelésekből építkezik, ott érdekes adatok alapján jutottak el a csökkentett kvóta bevezetésének ötletéhez:
A fogási naplók adatai alapján a következő adatokra derült fény: 2013-ban az összes halfajt tekintve 866 fő (az összes horgász 2,2 %-a) összesen 144 013 kg-ot fogott, amely az összes horgász fogásának a 23%-a. Ugyanezt megvizsgálva csak a ponty esetében: 371 fő (az összes horgász 0,9%-a) összesen 62 746 kg pontyot fogott, amely az összes horgász fogásának a 19%-a. A második legnépszerűbb süllő esetében pedig: 68 fő (az összes horgász 0,17%-a) összesen 7595 kg süllőt fogott, amely az összes horgász fogásának a 13,5%-.
Gyanítom, hogy itt a TT-n is hasonló a helyzet és ezek csak a rendesen lekönyvelt és leadott naplók adatai, ki tudja, mi a valóság. Ha számolsz kicsit, láthatod, hogy az a 866 horgász, aki 144 tonna pontyot fogott ki, koponyánként hazavitt kb. 166 kg pontyot, ami megint csak a bűvös 800tf/kg árral számolva 133e forint. Azaz 133e forintnyi halat vitt haza a 26e forintos éves jegye fejében. Ez az az aránytalanság, amit meg kellene oldani.

Ami a vendéghorgász kérdést illeti, azt én másképp látom: nem hiszem, hogy bárhol a világon bármilyen tulajdonos/fenntartó célja az lenne, hogy a vízére látogatók XY mennyiségű hallal távozzanak. Sokkal inkább az, hogy az általa kezelt vízen a vendégek olyan halakat foghassanak és olyan élményeket szerezzenek, amiért újra oda akarnak majd látogatni, azaz sok és lehetőség szerint nagy halat. A horgásztúrizmus nem egyenlő a haltúrizmussal, nem a Póra hűtőkocsival harcsát gyűjteni járó "sporttársainkra" gondolok, ha horgásztúristát mondok. 
Külföldi példának elég szerintem a Duna-delta, vagy pl. Kazahsztán - pedig ott még mindig rengeteg a hal, mégis milyen szigorú feltételekkel horgászhatunk. Ezek ráadásul vadvizek, látszólag kimeríthetetlen halforrásokkal.

A hallopással és ellenőrzések szigorításával kapcsolatos valamennyi szavatokkal egyetértek, ott nincs vita köztünk.


2014.11.11 11:23
67mano

„ Nem a számolásoddal van baj, hanem azzal, hogy ki az , aki 52 héten keresztül le tud menni horgászni. Ezt a kérdést megválaszolhatja bárki, bár nem nehéz kitalálni...

Egyébként meg semmi értelme személyeskedni senkinek, teljesen mindegy hova húz a szíve(esze).Ez nem viszi előre azt az ügyet, hogy milyen mértékű legyen a kvóta.Személy szerint a heti 7-t azért kevesellem, mert a vendéghorgász, aki anyagiakat nem számolva lemegy 1 hétre az (szúnyogon kivül )halat is akar fogni. Ez nem is kérdés szerintem. 

A hal ellopásáról meg csak annyit, hogy teljesen mennyi a kvóta, aki lopott az lopni is fog, ha hagyják.

Üdv. és görbüljön.

 

2014.11.11. 11:58
vwinnie

Szia,

nem is állítottam, hogy bárki végighorgászná az évet. Csak próbáltam az éves jegy ára és a belőle jelenleg, de akár a csökkentett kvótával is elvihető halmennyiség értékének aránytalanságát megmutatni.
Az egész ötlet amúgy a balatoni elképzelésekből építkezik, ott érdekes adatok alapján jutottak el a csökkentett kvóta bevezetésének ötletéhez:
A fogási naplók adatai alapján a következő adatokra derült fény: 2013-ban az összes halfajt tekintve 866 fő (az összes horgász 2,2 %-a) összesen 144 013 kg-ot fogott, amely az összes horgász fogásának a 23%-a. Ugyanezt megvizsgálva csak a ponty esetében: 371 fő (az összes horgász 0,9%-a) összesen 62 746 kg pontyot fogott, amely az összes horgász fogásának a 19%-a. A második legnépszerűbb süllő esetében pedig: 68 fő (az összes horgász 0,17%-a) összesen 7595 kg süllőt fogott, amely az összes horgász fogásának a 13,5%-.
Gyanítom, hogy itt a TT-n is hasonló a helyzet és ezek csak a rendesen lekönyvelt és leadott naplók adatai, ki tudja, mi a valóság. Ha számolsz kicsit, láthatod, hogy az a 866 horgász, aki 144 tonna pontyot fogott ki, koponyánként hazavitt kb. 166 kg pontyot, ami megint csak a bűvös 800tf/kg árral számolva 133e forint. Azaz 133e forintnyi halat vitt haza a 26e forintos éves jegye fejében. Ez az az aránytalanság, amit meg kellene oldani.

Ami a vendéghorgász kérdést illeti, azt én másképp látom: nem hiszem, hogy bárhol a világon bármilyen tulajdonos/fenntartó célja az lenne, hogy a vízére látogatók XY mennyiségű hallal távozzanak. Sokkal inkább az, hogy az általa kezelt vízen a vendégek olyan halakat foghassanak és olyan élményeket szerezzenek, amiért újra oda akarnak majd látogatni, azaz sok és lehetőség szerint nagy halat. A horgásztúrizmus nem egyenlő a haltúrizmussal, nem a Póra hűtőkocsival harcsát gyűjteni járó "sporttársainkra" gondolok, ha horgásztúristát mondok. 
Külföldi példának elég szerintem a Duna-delta, vagy pl. Kazahsztán - pedig ott még mindig rengeteg a hal, mégis milyen szigorú feltételekkel horgászhatunk. Ezek ráadásul vadvizek, látszólag kimeríthetetlen halforrásokkal.

A hallopással és ellenőrzések szigorításával kapcsolatos valamennyi szavatokkal egyetértek, ott nincs vita köztünk.


2014.11.11 11:23
67mano

„ Nem a számolásoddal van baj, hanem azzal, hogy ki az , aki 52 héten keresztül le tud menni horgászni. Ezt a kérdést megválaszolhatja bárki, bár nem nehéz kitalálni...

Egyébként meg semmi értelme személyeskedni senkinek, teljesen mindegy hova húz a szíve(esze).Ez nem viszi előre azt az ügyet, hogy milyen mértékű legyen a kvóta.Személy szerint a heti 7-t azért kevesellem, mert a vendéghorgász, aki anyagiakat nem számolva lemegy 1 hétre az (szúnyogon kivül )halat is akar fogni. Ez nem is kérdés szerintem. 

A hal ellopásáról meg csak annyit, hogy teljesen mennyi a kvóta, aki lopott az lopni is fog, ha hagyják.

Üdv. és görbüljön.

 

2014.11.11. 11:23
67mano

Nem a számolásoddal van baj, hanem azzal, hogy ki az , aki 52 héten keresztül le tud menni horgászni. Ezt a kérdést megválaszolhatja bárki, bár nem nehéz kitalálni...

Egyébként meg semmi értelme személyeskedni senkinek, teljesen mindegy hova húz a szíve(esze).Ez nem viszi előre azt az ügyet, hogy milyen mértékű legyen a kvóta.Személy szerint a heti 7-t azért kevesellem, mert a vendéghorgász, aki anyagiakat nem számolva lemegy 1 hétre az (szúnyogon kivül )halat is akar fogni. Ez nem is kérdés szerintem. 

A hal ellopásáról meg csak annyit, hogy teljesen mennyi a kvóta, aki lopott az lopni is fog, ha hagyják.

Üdv. és görbüljön.

 

2014.11.11. 08:48
fusimisi

A kormány, pont ma deklarálta az ENSz jóváhagyásával a napi 5db nemeshalhoz való jogot, hogy ennek a nyalexsándornak mindig igaza van, Mst olvastam a híradásokban, hogy az IQ Nuku szövetség, kitüntetésben részesít. Mindenki nevében gratulálok.

2014.11.11. 08:44
vwinnie

Azt már látom, hogy érdemi vita nem lesz közöttünk, mert az valahogy nem megy neked. Néhány dologra azért még reagálnék:

1. még mindig nem válaszoltad meg azt az egyszerű kérdést, hogy mi szükséged van a jelenlegi kvótában elvihető halmennyiségre. Ugyan írtál alapjogokról, meg arról, hogy ha nincs öt hal naponta, éhen hal a család, de ugye ezt te sem gondolod komolyan?

2. a külföldi példámra azt írod, hogy de bezzeg a külföldi fizetések. Most akkor megint visszajutunk oda, hogy ha ki kell fizetni egy évre 26e forintot, akkor azért szerinted neked jár napi 5 nemeshal, meg a 10kg keszeg? Én voltam az az idióta, aki egyszer már levezette azt neked, hogy elméletileg ( tudod, szövegértelmezés!!!) az 365 x 5 =  1825 db nemeshal. Nem mondtam, hogy ennyit fogsz, vagy fog bárki más, csak azt, hogy ennyit tesz lehetővé a kvóta. Ezt tervezik most csökkenteni 52 x 7 = 364 darabra. Ennek a 364 db nemeshalnak az értékét számoltam darabonként 800 forinttal, így jött ki a 291000 forintos halérték (ami ugye nagyon nem reális, mert egy kettes ponty, vagy egy ugyanakkora harcsa jóval többet ér). Ennyi halat nyilván nem fogsz egy évben, de ha csak a tizedét megfogod, ezzel a pongyola számítással is pénzednél vagy, ha neked ez ilyen fontos. Onnan minden egyes plusz fogott nemeshalat "ajándékba" kaptál.
Amúgy gyanítom, hogy akinél létfontosságú, hogy hal kerüljön az asztalra, az a süllő/harcsa/ponty kergetés helyett a biztosabb keszegezést fogja választani és akkor naponta tehet 10 kg halat a családi asztalra.

3. a skandináv példáddal is vannak bajok, több is. Először is, ha csak Svédországot vesszük, nem is teljes Skandináviát, az egy Magyarországnál ötször nagyobb területű ország, irdatlan mennyiségű vízzel, tengerrel és erre a területre-vízre-halra jut nem egészen 10 millió lakos, igaz, rengetegen horgásznak.
Ami pedig a szabályokat illeti:
A horgászás a tengeri vizeken, valamin az öt legnagyobb tóban (Vannern, Vattern, Malaren, Hjalmaren és Stor) díjmentes. Engedélyek a magánterületeken kötelezők, ám ezek vannak  többségben. A méret, valamint a fogási korlátozások főleg a lazacfélékre és a csukára vonatkoznak, bár némelyik tavon ez a tilalom más fajokra is kiterjed. Általában a „no kill” szabály alá eső horgászhelyeken kívül csak az azonnali fogyasztásra szánt hal kifogása a megengedett. Etikátlan az tartósításra vagy fagyasztásra szánt a nagy mennyiségű hal elvitele.

Szóval rengeteg víz, döbbenetes halbőség és mégse támogatott az aránytalanul sok hal elvitele...

 

2014.11.10 20:04
nalexsanderhoho

„ Csak halkan jegyzem meg,hogy a tőlünk nyugatabbra levő országokba a fizetések nem állnak arányban a magyar fizetésekkel.Ezért ott megtehetik intenzíven telepített vizeken a sokszoros felárat is elkérni.Mint ahogy van ez magyarországon is.Azonban A tisza tó nem tartja meg a halat befolyik kifolyik a víz a halakkal együtt.Természetes vízterület.És még egy apropó pl a skandináv országokban van egy olyan is hogy csak az intenzív magán tulajdonú vizekre kell engedély.Amúgy ingyenes mindenhol.A lazacos vizek fizetősek kb 3500ft értékért 5 db-halat el lehet vinni.A tengeri horgászat ingyenes max 5db hal fogható per nap egy fajtábol is..Aki pedig magyarországon ilyen intenzív lavorban akar horgászni akkor menjen oda és garantált a gyerek játék neki.A tisza tó nem szabad hogy ilyenné váljon! ja igen találkoztam kint becsület kasszás horgász tóval is!Miről is beszélsz cimbi?


2014.11.10 14:56
vwinnie

„ nalexsanderhoho,

csak halkan jegyzem meg, hogy a világnak azon részein, ahol némiképp fejlettebb a horgászetika mint nálunk, számos olyan horgászvíz van, ahol nagyon kemény pénzekért lehet nagyon szigorú szabályok mellett C&R módon horgászni, mégis rengeteg horgásztúrista látogatja őket.

 


2014.11.10 14:42
nalexsanderhoho

„ Értelmező kéziszótárt ajánlasz nekem barátom.Pedig neked kelene.Te is a horgászokból élsz.Csak nem fogod fel hogy magad alatt vágod a fát ha a horgászok majd nem vesznek engedélyt lealkonyul a horgász turizmus,és nem szalad a szekér másképp látod majd.A kvóta rendszer abszurd és szar.A halak védelmében mást kell kitalálni.A tüzet nem benzinnel kell oltani!A horgászok nagy része fel van háborodva ezen a spekuláción.A hal lopások száma meg fog nőni.Ezt lehet ezzel elérni.Minden horgászt arra bíztatok hogy ne higgye el amit írsz mert alattomos és ne támogassa ezt a rendeletet.!Ja és teszem ezt úgy hogy évente alig 2-3 hetet horgászok. 


2014.11.10 14:19
fusimisi

„ A csúsztatás pedig azt jelenti ebben az esetben, amikor egy szövegkörnyezetből kiragadsz egy mondatot, aminek jelen esetben más értelme van, ha látod a teljes tartalmat. Látom ezt sem érted.

2014.11.10. 21:35
nalexsanderhoho

A kft tulajdonosa ha tehetné csak papírzacskoba csomagolt friss tisza tavi legőt adna cserébe a befizetett horgász engedély áráért.A kabzsiság mindenek felett!


2014.11.10 21:02
lacko

„ Én kiváncsi vagyok jövő ilyenkor mit fog kitalálni a kft ????Hogy még olcsobban üzemeltesse a tavat!!

2014.11.10. 21:02
lacko

Én kiváncsi vagyok jövő ilyenkor mit fog kitalálni a kft ????Hogy még olcsobban üzemeltesse a tavat!!

Utolsó hozzászólásokÚjabbak 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 KorábbiakLegelső hozzászólások
 
Pontos idő
 
Pergetőversenyek
 
Kvóta
Lezárt szavazások
 
Hírek Írások Hozzászólások
Friss bejegyzések
2024.11.20. 10:08
2024.11.20. 10:06
2024.10.01. 20:48
2024.10.01. 20:42
2024.10.01. 20:40
2024.05.17. 14:20
2024.01.17. 09:54
2023.11.28. 13:44
2023.11.02. 19:16
2023.06.28. 19:41
Friss hozzászólások
 
Számláló
Indulás: 2007-03-13
 
Üzenő fal
 
Időjárás előrejelzés

 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?